top of page

טיסות קרגו עם חיות - איך? כמה? למה?

כאשר יש רצון להטיס בעלי חיים ללא הבעלים, או במדינות כגון אנגליה, הונג קונג, אוסטרליה, ניו זילנד, בעלי החיים יצטרכו לעבור דרך מסלול טרמינל מטענים, כשונה מהטסה רגילה עם מלווה.



כמו בכל הליך הטסה יש לבצע מראש הליך חיסונים והנפקה של אישורים בהתאם לאיזה מדינה טסים ולאיזה מדינה נכנסים, במקביל לשאר התיאומים הדרושים בהליך המקדים, שיש להתחיל את בין 2-6 חודשים לפני הטיסה בהתאם לדרישות הכניסה. למידע נוסף בנושא לחצו כאן.



שמדובר בטיסת קרגו, יש צורך בהנפקת מסמכים נוספים, וסיוע מול חברת קרקע מקומית במדינת המוצא לבצע הנפקת שטר מטען, וצ'ק אין ביום הטיסה, ובעלי החיים יצטרכו להמתין בכלוב 7 שעות לפני ההמראה עד להעמסתם לטיסה.


לאחר כל זמן הטיסה, בנחיתה, בעלי החיים יועברו למכס באזור טרמינל המטענים במדינת היעד, וימתינו בין 2-8 שעות עד שיהיה ניתן לשחרר אותם, לאחר בדיקה המסמכים ותשלום שחרור ממכס.



עלויות ההטסה כקרגו

  • תשלום עמילות מכס והנפקת שטר מטען ביום הטיסה ינוע בין 250$-650$ לבעל חיים, בהתאם ליעד והמשקל הכולל של בעל החיים עם הכלוב.

  • תשלום כרטיס בעל החיים כקרגו ינוע בין 1500$ ל 4500$ בהתאם לסוג ומשקל בעל החיים, ומדינות היעד והמוצא ומסלול ההטסה.

  • בנחיתה, יש לתאם מול חברת עמילות מכס לשחרור בעלי החיים, ולשלם בין 300$-800$.



הטסה עם מלווה מוטס


כאשר טסים עם בעלי חיים, המלווה מגיע 3 שעות לפני הטיסה, ולאחר בידוק בטחוני מבצע לו ולבעלי החיים צ'ק-אין ותשלום כרטיסי הטיסה שלהם לאחר שקילה, וכשעה לפני הטיסה, המלווה מוסר את בעלי החיים לצוות שילוח שמעביר אותם לבטן המטוס\ המלווה עולה עם בעלי החיים למטוס במידה ואפשרי.


בנחיתה, לאחר בידוק הדרכונים, מגיעים למטרת הצגת מסמכים, תשלום ממכס ויציאה מהשדה, ולרוב בעלי החיים נמצאים מחוץ לכלוב כשעה מהנחיתה.


עלויות ההטסה למעט כרטיס טיסה למלווה ינוע בין 100$-700$ לתשלום כרטיס טיסה לבעל חיים בהתאם למסלול ההטסה והמשקל עם הכלוב, ותשלום שחרור ממכס ינוע בין 250$-800$ בהתאם למדינת המוצא והיעד.



דוגמא להבדלי העלויות בין מסלולי הטיסה:



כלב פינצ'ר ששוקל 10 קילו עם כלוב הטסה, טס עם מלווה מישראל לארה"ב ניו יורק טיסה ישירה:


הטסת קרגו:

תשלום עמילות מכס במדינת בישראל יהיה בין 500$.

תשלום לחברת התעופה עבור כרטיס לכלב כקרגו 2500$-3000$.

שחרור ממכס במדינת היעד ינוע בין 420$.


סה"כ לשלוח בעל חיים מישראל לארה"ב יהיה בין 3100$-4000$


כרטיס הטיסה של המלווה ינוע בין 1200#-2000$.

כרטיס טיסה לכלב 200$-400$.

שחרור ממכס בניו יורק 250$-420$.


סה"כ הוצאות ההטסה ינועו בין 2000$-3000$.



במידה ויש אפשרות לטוס עם בעל החיים מישראל בלבד עם מסלול וחברת תעופה שמאפשרת בעל חיים כ"מטען עודף", בין עם זה עם הבעלים, או עם שירות מלווה מוטס, אז גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת הבריאות הנפשית של בעל החיים, עדיף לנסות להטיס אותו כמטן עודף עם מלווה.

3,160 צפיות

Komentarze


כפתור וואטאפ לשליחת הודעה צור קשר איתנו דרך הכפתור
bottom of page