top of page

נוהל יצוא חירום מישראל

לאור המצב בישראל עקב המלחמה אנשים רבים רוצים לטוס ישראל בהקדם האפשרי, וכאשר מדובר על הטסה בעלי חיים יש צורך בהכנה מקדימה לבעלי החיים מבחינת חיסונים ואישורים ליעד הרלוונטי.



בגלל מגבלת הזמן אנחנו מקבלים פניות ללא הפסקה של אנשים שמעוניינים לטוס בזמן הקרוב ביותר, אך בגלל נהלי הדרישה של חיות הנושא לרוב לא אפשרי.


יצרנו בכתבה זה רשימה של יעדים והדרישות יציאה שלהם במקביל ללוח הזמנים הרלוונטי שניתן לבצע את הדרישות, אך יש לקחת בחשבון שגם אם מסמכי היבוא\יצוא מוכנים עדיין יש את נושא תיאום טיסה, ורוב חברות התעופה לא מאפשרות לקיחת בעלי חיים, ואלה שכן מספקות מספר מאוד מוגבל של חיות בטיסה, לכן יש לקחת בחשבון שיכול להיות שזמן ההטסה הראשוני יוכל להיות רק אחרי מספר שבועות, במקביל למקום פנוי לחיות.


נכון לעכשיו אין שום נוהל הקלה בנושא, או נוהל חירום להטסה של חיות ולוח הזמנים המפורט הוא הזמן ההכנה המינימלי!


להלן דרישות היעדים ולוחות הזמנים הרלוונטיים:

:

ארה"ב\קנדה - אלה היעדים המהירים ביותר לעזיבה - זמן הכנה מראש במידה ואין כלבת בתוקף ושבב בינלאומי- חודש וחצי, במידה ויש כלבת בתוקף בין שבוע לשבועיים, אך הקושי ביעדים הללו זה מסלולי טיסה תקינים לחיות מה שיוכל לדחות את זמן הטיסה במספר ימים\שבועות.


תאילנד - זמן הכנה מראש ללא חיסון כלבת בתוקף ושבב בינלאומי- חודש - עם חיסון כלבת בתוקף ניתן לבצע זאת תוך שבוע-שבועיים


פיליפינים- זמן הכנה מראש ללא חיסון כלבת בתוקף ושבב בינלאומי- חודש וחצי - עם חיסון כלבת בתוקף ניתן לבצע זאת תוך שבוע-שבועיים.


מקסיקו- זמן הכנה מראש ללא חיסון כלבת בתוקף ושבב בינלאומי- חודש - עם חיסון כלבת בתוקף ניתן לבצע זאת תוך שבוע-שבועיים, אך הקושי ביעד זה מסלולי טיסה תקינים לחיות מה שיוכל לדחות את זמן הטיסה במספר ימים\שבועות.


רוסיה- זמן הכנה מראש ללא חיסון כלבת בתוקף ושבב בינלאומי- חודש - עם חיסון כלבת בתוקף ניתן לבצע זאת תוך שבוע-שבועיים.


כל מדינות אירופה כולל מדינות האיחוד האירופאי - זמן הכנה מראש ללא חיסון כלבת בתוקף - 4 חודשים - עם חיסון כלבת בתוקף ניתן לבצע זאת תוך 3 חודשים.


במידה ולוח הזמנים מובן ותרצו שנספק לכם שירות חבילת הטסה, שבתחילת ההליך נבדוק את הניירת הקיימת לתקינות ותוקף, ולפי זה נבדוק דרישות יציאה, דרישות המעברים, ודרישות כניסה ליעד, ונספק לכם מדריך מפורט מה יש לבצע בכל שלב מכל ההיבטים של הטיסה, הדרכה מלאה על נושא החיסונים והאישורים שיש לבצע מול הווטרינר האישי, תיאום כלוב הטסה בהתאם למקום בעל החיים בטיסה, הדרכה על אבזור הכלוב והרגלה ליצור חוויות טיסה חיובית ככל האפשר, ותיאום טיסה תקינה לחיות, שנוודא שיש בבטן המטוס אזור שמיועד לחיות עם ויסות חמצן טמפרטורה ובקרה, ומקום פנוי, במקביל למענה על כל השלבים והשאלות הנפוצות בהליך המקדים וההטסה


למידע נוסף כנסו ללינק הבא https://www.petstravel.org.il/package



במידה ובעל החיים לא יוכל לטוס אתכם ניתן יהיה לספק במידת הצורך שירות הטסה לבעל החיים עד היעד שלכם בשירות מלווה מוטס שילווה את בעל החיים מישראל עד למדינת היעד לאחר ביצוע כל הפועלות הדרושות:


בהליך המקדים

  • נבצע תיאום על מה שבוצע, ולפי זה נתאם את שאר הפעולות שיש לבצע כדי להכין את בעל החיים לטיסה.​

  • בהתאם לדרישות הכניסה ודרישות הלקוח, נכרטס מסלול טיסה תקין בעל אזור איכותי בבטן המטוס להטסת בעלי החיים\הזמנת מקום בקבינת הנוסעים לבעלי חיים קטנים.

  • נבצע אישור PNR כשלושה ימיים לפני הטיסה כדי להבטיח את מקום בעל החיים בטיסה.

בהמראה

  • איסוף בעל החיים מחוץ לשדה התעופה כ-3 שעות לפני ההמראה. ביצוע צ'ק אין לבעל החיים.

  • תשלום עבור מיסי נמל, מכס וכרטיס הטיסה לבעל החיים.

  • ביצוע הליכת צריכים לכלבים בלבד כשעה לפני הטיסה.

  • הכנה ואבזור כלוב ההטסה. מסירת בעל החיים להעמסה לבטן המטוס כשעה לפני ההמראה.

בנחיתה

  • הגעה לאזור המכס להצגת מסמכים ושחרור בעל החיים.

  • תשלום מכס עבור בעל החיים.

  • תיאום מקום מפגש.

  • יציאה לאזור קבלת הפנים למסירת בעל החיים לבעליו או נציג מטעמו.

שירות מלווה מוטס נע בהתאם למחירי כרטיסי טיסה ומישראל לאירופה העלות המשוערת תהיה בין 1600$-2500$ ומישראל לארה"ב\קנדה העלות המשוערת תהיה בין 2000$-3500$


לקבלת הצעת מחיר יש למלא את הפרטים בלינק הבא: https://www.petstravel.org.il/start-process


במידת הצורך ניתן יהיה לספק את כל שירות ההכנה המקדימה במידה והבעלים לא יהיו בישראל, כולל הגעה לווטרינר האישי למטרת חיסונים ואישורים, הסעה לשדה התעופה, רכישת כלובי הטסה, ושירות מלווה מוטס במידת הצורך.

________________________________________________________________________________


עדכון:

נכון לעכשיו יש מדינות כגון פורטוגל, צרפת ואנגליה שהסרו את נהלי ההמתנה של בדיקות הנוגדנים ומאפשרים להכניס בעלי חיים מהר יותר, אך מהצד הישראלי עדיין לא שונו הנהלים מול משרד החקלאות מחלקת היצוא ולכן הנהלים עדיין לא נכנסו לתקוף, אנו לוחצים על משרד החקלאות מספר פעמים ביום כדי לזרז את הנושא ולאפשר לאנשים לטוס מהר יותר אך נכון לעכשיו עדיין אין מענה ונוהל יצוא רשמי. נמשיך לעדכן


עדכון לתאריך 22.10.2023:


יצא נוהל יבוא מקצור מישראל לפורטוגל בלבד, כרגע אין צורך בזמן המתנה 90 יום מבדיקת נוגדני הכלבת אל רק הסגר ביתי של שבועיים לאחר כל הדרישות והנהלים, נא לא לייצא בעל חיים ללא הדרישות הבסיסיות, משום שהוא יצטרך להיכנס להסגר ממשלתית לתקופה של כמה שבועות שאין דגשים, טיפול או נהלים הומניים לחיות, אז יש להימנע מהסגר ממשלתית בכל דרך אפשרית!


2,473 צפיות
WHATAPP%20ICON_edited.png
bottom of page