top of page

למה לא לייבא גורים חדשים לישראל


בשנים האחרונות אנשים רבים היו רוכשים גורי כלבים וחתולים בחו"ל בגלל מחירים גבוהים של מגדלים בישראל בהשוואה לעלות הגור כולל הטסתו לישראל במדינה אחרת.


בעבר אנשים היו רוכשים גורים, ולאחר שהמגדלים היו מבצעים את כל הבדיקות והאישורים, הבעלים החדש היה טס להביא את הגור. ובשנת 2018 משרד החקלאות של ישראל, שינה את חוקי הבאת גורי כלבים וחתולים לישראל. זאת בעקבות ניסיונות של ישראלים לזייף מסמכים במדינת המוצא, במקביל לחוסר מילוי המסמכים בצורה תקינה, ודבר זה הוביל למאות בעלי חיים להיכנס להסגר ממשלתי עד להטסתם למדינת המוצא בחזרה על חשבון המייבא!


החוק החדש מכתיב שכדי לייבא גור מתחת לגיל שנה, עליו לבצע הליך הטסת מטען קרגו (שליחת בעל החיים ללא ליווי דרך טרמינל מטענים), והנושא דורש עבודה נוספת מול חברת עמילות מכס במדינת המוצא ושחרור ממכס על ידי נציג קרקע של משרד החקלאות בישראל ותיאום מול נציגות קרקע בשדה.


דוגמה לחישוב העלוית שיש לקחת בחשבון כאשר מעוניינים לרכוש גור כלבים או חתולים בחו"ל:


- תשלום עמילות מכס במדינת המוצא - 250$-350$ לבעל חיים

- כרטיס טיסה לבעל חיים הטס כמטען קרגו (ללא ליווי) - מאירופה\מזרח אירופה - 800$-1200$ בהתאם למשקל ומדינת המוצא, מארה"ב בין 1400$-2500$

- עמילות מכס בישראל לשחרור בעל החיים - 250$

- מיסי נמל ומכס לבעל חיים - 1200 ש"ח


לסיכום העלות המינימלית של ייבוא גור מחו"ל לישראל רק יתחיל מ-1400$ ויעלה בהתאם למשקל ומדינת המוצא, לא כולל כמובן את התשלום עבור הגור וכל החיסונים והדרישות שעליו לבצע.


מאידך בישראל יש מעל 10,000 כלבים וחתולים הזקוקים לבית חם ומטפל שרק בהגרלת המטבע הם נאלצו לחיות ללא משפח, אז במקום לייבא גור חדש תנסו לפנות לאחד ממרכזי האימוץ הקרוב לביתכם ותתנו להם בית אוהב, אולי תמצאו בדיוק את החלק החסר במשפחה שלכם....


להלן מספר אתרים לאימוץ חיות:

https://spca.co.il/אימוצים/

http://www.letlive.org.il/?post_type=pet

https://www.sospets.co.il/



1,708 צפיות
WHATAPP%20ICON_edited.png
bottom of page