top of page

טיסה עם כלב לניו יורק - סיפור אימוץ

לפני כפחות מחודש פנה אלינו לקוח שרצה להטיס את הכלב איתו מישראל לארה"ב בלי הערכות מקדימה, ועקב קוצר הזמן והעובדה שזה היה בסופ"ש ומשרדי הממשלה סגורים, הכלב נאלץ להישאר בישראל. לאחר שהלקוח חזר לארה"ב, סיפקנו לו הצעת מחיר לליווי ההטסה של בעל החיים מישראל לארה"ב + טיפול בכל הפעולות המקדימות לטיסה כגון הנפקת מסמכים, התאמה כלוב תעופה וכו.


ולאחר שהלקוח בחר להקדם בשירותים, וביקשנו את כל מספרי הטלפון של אנשי הקשר בישראל, במקביל ליישור קו על המסמכים השונים, התגלה לנו הסיפור מאחורי ההטסה:

הלקוח מתגורר בארה"ב ובנו הגיעה לישראל לשרת בצה"ל כחייל בודד, וכחלק מהפעילות החברתית הוא פגש חיילת נוספת מארה"ב ששירתה בבסיס עם כלבי תמיכה\לחימה. ולאחר שהחיילת סיימה את השירות, הכלב בשם לואי שאיתו היא שירתה בצה"ל נפצע ונחשב כלא כשיר לשרת יותר.


ולאחר שהדבר התגלה לחיילת המשוחררת והיא הייתה מודעת למה קורה לבעלי חיים במצב כזה, היא ניסתה לסייע ולמצוא לו בית, ובשלב הזה היא ובנו של הלקוח שוחחו, ולאחר שמשפחתו הגיעו כל הדרך לישראל, בכדי לפגוש את הכלב, ורצו לאמץ אותו, התגלה להם כל נושא דרישות הייבוא וייצוא שיש לבצע, ומחוסר הזמן(כי הטיסה הייתה יומיים לאחר מכן) הם נאלצו להשאיר את הכלב בישראל.


אנחנו כארגון למען בעלי חיים וכנותני שירות לייבוא וייצוא כלבים וחתולים לישראל ולחו"ל, חווים המון פעמים את הקושי הכלכלי של הלקוחות שלנו שמעוניינים להטיס את בעלי החיים שלהם איתם למדינה שונה, בנוסף להוצאות הגירה שלהם, במקביל לפניות חוזרות אך לא רלוונטיות עבורנו לסיוע בייבוא גורים חדשים לישראל, משום שקיימים כל כך הרבה כלבים וחתולים שזקוקים לבית חם פה בישראל!.


לכן כאשר לקוח פונה אלינו לסיוע באימוץ כלב לא צעיר בכלל, ועושה את המאמץ הנפשי והכלכלי כדי להציל אותו מחיי מכלאה\מוות, ולהטיס אותו למדינה שונה בשביל לספק לו בית חם ככל האפשר לשארית חייו, בעיינו הוא ומשפחתו הם גיבורים ומגיע להם את כל הקרדיט על נדיבות הלב שכולנו נוכל ללמוד ממנה.


מהר ככל האפשר ביצענו יישור קו לגבי מצב החיסונים ואישורים של הכלב בתיאום עם גורמי צה"ל לגבי כל ההליך, ולאחר בדיקה ראשונית, היה הבדל בין מסמכי הרישוי הצבאיים לאזרחים לבעלי חיים, דבר המעכב את הטיסה במספר שבועות כדי להסדיר אותם. ולאחר עדכון הלקוח בנושא, הוא החליט שלמרות הסיכונים הכלכלים של לדחות טיסה וכו, הוא ממשיך בתאריך המקורי ומעוניין להביא אותו כמה שיותר מהר.


וטרינר צבאי מדהים בשם אדם המטפל בלואי, נרתם מהזמן והרצון שלו לעזור לסיוע בהליך ואף ליווה את הנציגה שלנו בהנפקת המסמכים לייצוא, במידה ויהיו בעיה עם המסמכים בעקבות הבדלים בין אישורי בעלי חיים צבאיים ואזרחים. במקביל לאדם, מפקדת מקסימה בשם ברית, סייעה בתמיכה בקרקע, ודאגה לתאם בין הגורמים ואת בעל החיים לאיסוף בזמן להסעה לשדה ולדאוג לאוכל עבור.



עכשיו הכלב השתחרר מהצבא, ונמצא בארה"ב בביתו החדש עם משפחה שעשו מעל ומעבר לתת לו בית אוהב וחם! שנלמד מזה בחג הזה, ושכולנו נצא מעבדות לחירות – רק שנזכור שיש אלפי בעלי החיים שזקוקים לחירות ובית חם פה בישראל, אז אולי החג הזה, נרחיב את המעגל המשפחתי וניתן להם מקום לקרוא לו בית.

29 צפיות

Comments


כפתור וואטאפ לשליחת הודעה צור קשר איתנו דרך הכפתור
bottom of page