top of page

עדכון קורנה יבוא בעלי חיים לישראל

בעקבות המצב העולמי משרדי החקלאות בעולם הגבילו את התנועה לבני אדם ובעלי חיים, זאת כדי למנוע התפשטות של נגיף הקורונה.


ישראל, בדומה לרוב מדינות העולם, עדכנו את נוהל יבוא בעלי חיים, והוסיפו דרישות נוספות שיש לבצע על מנת לאפשר מעבר של חיות. ובעקבות זאת נכון להיום ועד הודעה חדשה, כל בעל חיים שמעוניין להיכנס למדינת ישראל, יצטרך לטוס דרך טרמינל מטעינים (קרגו), ויש להנפיק רישיון יבוא,



הדבר דורש עבודה מול צוות קרקע במדינת המוצא על מנת להנפיק שטר מטען, וביצוע צ'ק אין לבעל החיים, ובנחיתה יש לבצע שחרור ממכס מול טרמינל המטענים לאחר שבעלי החיים נבדקו.


בגלל שחברות תעופה, וחברות קרקע בטרמינל עדיין לא חזרו לשגרה מלאה, ולכן העלויות של הטסות מסוג זה לחודש הקרוב יהיו גבוהות מהרגיל, ולכן יש להיערך מראש לנושא או להמתין עד לחזרה לשגרה.


עלויות טיסות קרגו משוערות כולל תשלום לחברת קרקע במדינת המוצא:


טיסה ישירה ארה"ב לישראל, כלב משקל בינוני - בין 2000$-3000$ כולל שחרור ממכס.

טיסה ישירה מאירופה לישראל - כלב בינוני - בין 1500$-2000$ כולל שחרור ממכס.

טיסה ישירה מאנגליה לישראל - כלב בינוני - בין 2000$-2500$ כולל שחרור ממכס.


בנוסף במידה ויש רצון להגיע לישראל עם בעל החיים בטיסה בשבועות הקרובים, מעבר לזה שבעל החיים יצטרך לנוע דרך טרמינל המטענים, יהיה עליו להימסר לאדם שיתחייב לטפל בו בזמן שהבעלים נמצא בהסגר.



מה כן ניתן לעשות כרגע?


משום שרוב הדרישות ליבוא בעלי חיים לישראל לוקחות בין 1-3 חודשים לפני הטיסה, בהתאם למדינת המוצא וזמן המתנה של החיסונים הדרושים, יש להבין בתחילת ההליך מהם הדרישות הרלוונטיות להטסה. למידע מדויק על היעד ומסלול ההטסה שלכם לחצו כאן.


בנוסף יש לברר מהם דרישות הכניסה לבני אדם ולקחת בחשבון שהנושא משתנה מידי יום, ולהמשיך להתעדכן בנהלים החדשים לייבוא בעלי חיים.


המלצה


בגלל שהנהלים להכנסת בעלי חיים השתנו, ובעקבות זאת עליות הטיסה עלו משמעותית, עדיף, אם ניתן, להמתין מספר שבועות שהנושא יתעדכן ויאפשר הטסה של בעלי חיים כמטען עודף, ולא כקרגו



134 צפיות

Comments


כפתור וואטאפ לשליחת הודעה צור קשר איתנו דרך הכפתור
bottom of page