top of page

שאלות ותשובות להטסת בעלי חיים



האם מומלץ לטשטש את בעל החיים במהלך הטיסה?

לא!. מרבית בעלי החיים טסים בתא המטען של המטוס באזור מבודד לבעלי חיים בעל וסת טמפרטורה ורמות חמצן.

בעקבות לחץ ברומטרי בזמן הטיסה בעל החיים עלול להוריד את רמת החמצן בגופו ולקבל דום לב במידה והוא מקבל חומר הרדמה.

איך ניתן להטיס את כלב או חתול לאנגליה?

דרישות הכניסה לאנגליה דורשות הטסת קרגו - כלומר בעל חיים שטס ללא מלווה (גם במידה ואתם נמצאים על אותו המטוס), מבחינת ההליך הוא ארוך ודורש ביורוקרטיה רבה במקביל לאישורים מהמכס בשני המדינות(נושא שיוצר עיקוב זמנים ועשייה מרובה של האישורים.

בעקבות ביקוש רב וקושי בנושא יצרנו שירות הטסה עוקפת שעוברת דרך מדינות גובלות לאנגליה תוך התאמת האישורים והחיסונים למעבר. למידע נוסף לחצו כאן

אני מעוניין לייבא גור לישראל האם אפשר להשתמש בשירותכם?

לא. משום שהחברה שלנו היא ארגון למטרת בעלי חיים, אנחנו לא יכולים לסייע עידוד להבאת כלבים או חתולים חדשים לישראל למעט מקרים מיוחדים של ייבוא כלב שירות.

מה קורה לבעלי החיים בטיסות קונקשיין?

כאשר בעל החיים טס בטיסה ארוכה ויש קונקשיין יש לוודא קודם כל שכל המסלול טיסה מתבצע עם אותו חברת התעופה! ואין שימוש בחברת, במקביל בהתאם לחברת התעופה, קיים צוות קרקע שמטפל בבעלי החיים בזמן הקונקשיין במידה והקונקשיין יותר מ-3 שעות, לרוב חברות תעופה מציאות טיסות ללא אזורים מבודדים לבעלי החיים וללא צוות קרקע, חשוב להבין שללא הדברים הללו בריאותו של בעל החיים בסכנה ממשית! למידע נוסף צורו קשר


מאיזה גיל ניתן להכניס בעל חיים לישראל?

רק לאחר גיל 4 חודשיים ובתנאי שעבר את כל החיסונים הדרושים, וניתן לספק שירות מלווה מוטס במידת הצורך לייבוא בעל החיים לישראל.


יש לי חתולה ואני מוכנה לטוס איתה רק בתא הנוסעים כדי שאוכל להשגיח עליה ולטפל בה, זה אפשרי?

כן. ישנן חברות תעופה המתירות לבעלי חיים קטנים העומדים בדרישות (לרוב עד 8 ק"ג) לעלות לתא הנוסעים ביחד עם הבעלים שלהם.


חשוב לזכור שהדבר צריך להיבדק באופן שותף מול חברת התעופה, משום שמידות בעל החיים יכולות לחרוג מהמותר.

כיצד אוכל לוודא שיש לי את כל החיסונים והאישורים הנדרשים כדי למנוע בעיות בזמן הטיסה?

כיום לא קיים גוף ממשלתי אחד המספק את כל המידע הדרוש להעברת בעל חיים ממדינה למדינה, וזאת מכיוון שקיימות דרישות שונות בכל מדינה וכך גם בחברות התעופה, שירות הדגל שלנו חבילת הטסה נועד לספק לכם את סך המידע הרלוונטי עבור ההטסה הקרובה כדי לא לקחת סיכונים.


אני רוצה לחזור לישראל עם בעל החיים שלי, והבנתי שיש בדיקת דם על מנת להיכנס, האם זה נכון?

נכון ל-2016  על מנת להיכנס לישראל בעל החיים מחויב לעבור בדיקת דם נוגדני כלבת, רק לאחר מכן ניתן להיכנס לישראל, במידה ושאר האישורים והחיסונים תקינים.

חשוב לזכור! יש מדינות שלוקח להן לבצע בדיקה זאת בין 2-4 חודשים, לכן יש להתחיל נושא זה בהקדם האפשרי


חוץ מהחיסונים מה עליי לעשות כדי להטיס את הכלב שלי?

רוב מדינות העולם דורשות חיסון כלבת ובדיקת נוגדנים, מאידך ישנם חיסונים מסוימים שצריכים להיעשות כדי לצאת או להיכנס ממדינה למדינה, בנוסף ישנם מספר חיסונים מומלצים שנועדו לשמור על בריאות בעל החיים שלכם בזמן הטיסה, ובמקביל יש למלא אחר הוראות הביורוקרטיות  הדרושות כדי לצאת ולהיכנס למדינות הרצויות.


כמה זמן מראש צריך להתחיל את התהליך המקדים אם ברצוני לטוס לאירופה עם החתול? 

זה תלוי במדינה, עדיף להתחיל מספר חודשים מראש כדי למנוע מצב בו בעל החיים יצטרך להמתין מספר חודשים על מנת לעבור את סף הדרישות, וכתוצאה מכך יישאר מאחור לסוף תקופת החיסונים.

לרוב 4 חודשים מראש יהוו מספיק זמן על מנת לסדר את כל המסמכים, אישורים והחיסונים הדרושים.


איך אוכל לדעת איזה חברת תעופה יכולה להטיס את בעל החיים שלי?

50% מחברות התעופה המסחריות יכולות להטיס בעלי חיים, אך רק 20% מחברות התעופה יכולות לספק תנאים בתקן להטסת בעלי חיים וגם לא כל מטוס של חברת התעופה יכול לתת את התנאים הדרושים לבעל חיים, לכן יש צורך להשתמש בגוף מקצועי היכול לבדוק לכם את הנושא לעומק לפי יעד, תאריך, חברות תעופה, אזור מבודד ומקומות במטוס לבעלי החיים.


הבן שלי נמצא בחו"ל ואני רוצה להביא לו את החתולה שלו מה עלי לעשות?

 ניתן להטיס את בעל החיים בשני דרכים – הטסה ללא מלווה כקרגו – או מלווה מוטס מטעמנו.

 לרוב שירות מלווה מוטס יהיה זול יותר מהטסה ללא מלווה ויחסוך זמן המתנה רב במכס לבעל החיים.


אני עושה רילוקיישין לאוסטרליה, האם אני יכול לקחת את הכלב שלי איתי?

כן. נכון ל – 2014 אושר היתר הכניסה לבעלי חיים מישראל, אך יש צורך בתחילת ההליך לפחות חצי שנה מראש

על מנת להתאים עם הדרישות של משרד החקלאות


הווטרינר שלי אמר שהוא יודע מה צריך לעשות כדי להטיס את החתולה שלי, האם יש לי צורך בשירותים שלכם?

מהניסיון שלנו רוב הווטרינרים אינם מודעים לשינוים שנוצרים עקב מסמכים ודרישות חדשות של משרד החקלאות (דבר המשתנה כל כמה חודשיים) , לכן חשוב ולוודא שהמסמכים והחיסונים מעודכנים לדרישות המדינה, ומילואי המסמכים על פי דרישות הרופא המחוזי.


לרוב הווטרינרים האישים מטעים את לקוחותינו מחוסר מידע בנושא ולכן אנחנו עובדים ישירות מולם ומספקים להם את המסמכים הדרושים להטסה של בעל החיים שלכם כולל הסברים על מילוי הטפסים בצורה תקינה.


מה הערך מוסף שלכם?

לקוחות רבים מנסים להבין מה עליהם לעשות, לרוב הם מוטעים בעקבות מידע לא רלוונטי עבור המדינות אחרות או שהמידע הנגיש באינטרנט אינו אקטואלי (משנת 2007), למעלה מ-6 שנים אנחנו עומדים בחוד חנית הדרישות על מנת לייבא ולייצא בעלי חיים בתחום הישראלי.


המידע שאנחנו מספקים כולל את כל האינפורמציה הדרושה והמומלצת במקום אחד, איך לצאת ממדינת המוצא, מה לעשות בזמן המעבר ואיך להיכנס למדינת היעד, ואנחנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך הדרך, מעדכנים במידת הצורך במידה והדרישות משתנות, ומגנים על בעלי החיים מהליך טיסה אינו תקין.


ציטוט משרד החקלאות בישראל סעיף 11, יבוא כלבים/חתולים לישראל:

"לא מולאו דרישות השירותים הווטרינריים במלואן, יוחזרו הכלבים/החתולים לארץ המוצא, יושמדו או יועברו להסגר עפ"י החלטת המנהל ובכפוף לתנאיו".


אנו מפצירים בכם לא לקחת סיכון בחיי בעל החיים שלכם, חוסר של אישור או מסמך כלשהו יכול להוביל (והוביל בעבר) לפגיעה בבעל החיים ולהתרוצצויות בלתי צפויות שלך.



1,276 צפיות
WHATAPP%20ICON_edited.png
bottom of page