כאשר אתם מעוניינים לטוס עם הכלב או החתול למדינה שונה, מעבר לדרישות הכניסה שיש לבצע שלוקח 2-4 חודשים לפני הטיסה (למידע נוסף בהקשר) יש גם לתאם מסלול הטסה תקין לבעלי חיים.

במידה ובעל החיים קטן ויכול להיכנס לכלוב הטסה רך לקבינת הנוסעים שמיועד להיכנס מתחת למושב מלפנים, הליך הטיסה הרבה יותר פשוט, משום שבעל החיים יהיה ביחד עם הבעלים באותו תא לחץ אוויר וויסות חמצן, ואינו חשוף לתנאים לא הומניים בהטסת בטן המטוס באזור לא מבודד.
במידה ובעל החיים יטוס בבטן המטוס, בדיקת מסלול הטסה תקין הופך להיות הרבה יותר מורכב משום שמכלל חברות התעופה בעולם רק 50% לוקחים בעלי חיים, ומתוך ה50% בפעול רק 10-15% מתוך כל החברות המאפשרות להטיס בעלי חיים מספקות אזור מבודד בבטן המטוס שמיועד לבעלי חיים עם בידוד רעשים וויסות חמצן גבוה מה שמאפשר לבעלי החיים להירדם לרוב הטיסה ובקרה, אבל גם מתוך 15-10% לא כל מסלול תעופה תקין לאותה חברת תעופה.
מהו אזור מבודד לבעלי חיים בבטן המטוס?
אזור מבודד לבעלי חיים זהו תא סגור הנמצא בבטן המטוס, ויש לו ויסות חמצן גבוה, בידוד מרעשים ובקרה, והוא מיועד להטסת בעלי חיים בצורה בטוחה שלא מסכנת את בריאות בעל החיים.
במקביל להטסה בבטן המטוס ללא אזור מבודד שבו בעלי החיים חשופים לרעשים וטמפרטורות קיצוניות במקביל לחוסר בחמצן ולחצים ברומטריים, וכאשר תקבלו את בעל החיים במדינת היעד המצב הבריאותי שלו יהיה גבולי בלשון המעטה וגם קורים מקרים שבעלי החיים מגעים ללא דופק למדינת היעד.
מה הבעיה בהזמנת כרטיס טיסה בצורה עצמאית?
כאשר אתם פונים לסוכן נסיעות או חברת תעופה שבאתר שלהם רשום שהם מקבלים בעלי חיים, ומעוניינים לרכוש טיסה עבורכם ועבור בעל החיים, בפועל מערכת ההזמנות של אותו חברת תעופה\סוכן נסיעות יכולים להכניס את הבקשה של בעל החיים לכרטיס טיסה שלכם, ואין ביכולת נציגות ההזמנות של אותה חברת תעופה לדעת האם לבעל החיים יש אזור מבודד בבטן המטוס או לא, וכתוצאה מכך בעל החיים יכול לעלות לטיסה לבטן המטוס ללא אזור מבודד, או בדלפק הצ'ק אין ביום הטיסה יעדכנו אתכם שבעל החיים אינו יכול לעלות לטיסה עקב טמפרטורות קיצוניות.
טיסות עם בעלי חיים בקונקשיין
במידה ומסלול הטיסה אינו ישיר, ההטסה הופכת להיות למורכבת עוד יותר, משום שיש לוודא שאכן בכל מסלול הטיסה קיימים בשני המטוסים אזור מבודד לבעל חיים, במקביל לתיאום מול צוות קרקע מיועד לטפל בבעל החיים ולהעביר אותו לטיסת המשך.
בפועל קורים המון מקרים בהם בעלי החיים טסים ממדינת המוצא, ובעצירת הביניים צוות קרקע של אותו חברת התעופה מגיע לבעלים לעדכן שבעל החיים אינו יכול להמשיך לטיסת ההמשך עקב חוסר צוות מיועד בשדה התעופה במדינת הקונקשין או שאין מעבר של בעלי חיים בין חברות התעופה השונות.
כתוצאה מכך בעל החיים נכנס להסגר בשדה במדינת הקונקשיין ועל הבעלים לתאם מול נציגות קרקע במדינת הביניים כדי להטיס את בעל החיים כקרגו ליעד הסופי, או מחייבים את הלקוח לשלם עבור טיסת הקרגו של בעל החיים למדינת המוצא בחזרה.
איך אפשר למנוע תקלות מסוג זה?
בפועל רוב חברות התעופה\מסלולי טיסה אינם מאפשרים הטסה איכותית ובריאה לבעלי חיים, ובמשך השנים אנשים שביצעו את ההליך בעצמם, בעלי החיים שלהם הועברו להסגר\החזרו למדינת המוצא ושכול ההוצאות על חשבון הבעלים בכמה אלפי דולרים.
במשך השנים פיתחנו שיתופי עבודה מול נציגויות קרגו של חברות התעופה, וכאשר אנחנו בודקים מסלול טיסה, אנחנו בודקים שאכן בכל המסלולי טיסה יש אזורים מבודדים בבטן המטוס, וצוות קרקע באותו קונקשיין שמיועד לטפל ולעביר את בעלי החיים לטיסת ההמשך, ורק לאחר הבדיקה המקיפה יש ביכולתנו לספק מספרי טיסה מדוייקים שאכן בעלי החיים יכולים לטוס בצורה בריאה ואיכותית.
בדיקת מסלול הטיסה הוא חלק משירות הדגל שלנו שנקרא חבילת הטסה שבו אנחנו מתאמים את כל הפעולות שיש לבצע בהליך המקדים(חיסונים אישורים התאמת ככלוב תעופה, החתמת אישורי ייבוא\ייצוא) במקביל לתיאום מסלול הטסה תקין, ובכך לאפשר לבעל החיים לטוס בבטחה ולכם לטוס ללא דאגה.

Comments